Prvi med naravnimi materiali je les. Težko si predstavljamo, kako bi človeštvo živelo brez tega pomebnega gradnika. Les ima zgodovinski pomen in je osrednji element naših življenj. Njegova uporabnost, trdnost in estetika se prepletata skozi ves čas.
Umetni material kot je plastika, omogoča lažjo in cenejšo sestavo ter izvedbo. Toda človek zaradi prirojenega občutka za estetiko in predvsem povezanosti z naravo, rad posega po materialih, ki mu nudijo udobje, lepoto in občutje živega.
Pri HARD se zavedamo tega in z spoštovanjem do narave ustvarjamo kose iz naravnih materialov, ki z svojo minimalističnim dizajnom pričajo sami zase. Ker pa razumemo, da so želje in potrebe različne, ponujamo tudi nabor dodatnih opcij.
Izbirate lahko med naslednjimi materiali:
Masiven les je les polnega profila, ki ga oblikujemo in obdelujemo iz vseh strani. Tudi najbolj cenjen je še vedno masivni les, ki pa se zaradi rasti proizvodnih in transportnih stroškov danes težje privošči. Les dobimo iz vrst iglavcev ali listavcev. Drevesne vrste so med seboj precej različne, zato je treba biti pozoren, kateri masivni les bomo izbrali za specifično uporabo.
Prednosti masivnega lesa:
Slabosti masivnega lesa:
Lepljen les ima bistveno boljše lastnosti od masivnega lesa. Zaradi obdelave in izločitve šibkih delov je lepljen les izredno stabilen in čvrst.
Tukaj gre za lesene elemente, ki so zlepljeni skupaj iz manjših kosov lesa po predpisanih pravilih glede na postavitev letnic. Tramovi in drugi strukturni elementi iz lepljenega lesa imajo to prednost, da se v njih vsak posamezni kos lesa zvija po svoje, vendar zaradi čvrste lepljene strukture se ta vsa zvijanja izničijo. Tak les tudi ne poka in je estetsko zelo dovršen, saj na njem premazi ostanejo obstojni bistveno dalj časa.
Za njihovo izdelavo se uporablja les slabše kakovosti. S tem se njihova cena bistveno zniža, močno pa se izboljšajo tudi nekatere lastnosti.
Furnirji so tanki listi lesa , debeli do 8 mm, pridobljeni z rezanjem in luščenjem iz furnirske hlodovine. Debelina furnirja je odvisna od drevesne vrste, načina izdelave in namena uporabe.
V primerjavi z masivnim lesom je ena glavnih prednosti uporabe furnirja stabilnost. Medtem ko je masiven les lahko nagnjen k upogibanju in cepljenju, je furnir izdelan iz tankih plasti lesa, zlepljenih skupaj, kar pomeni, da se možnosti za cepljenje ali razpoke zmanjšajo.
Nekaterih projektov, zgrajenih z lesenim furnirjem, ne bi bilo mogoče zgraditi z uporabo masivnega lesa zaradi raztezanja in krčenja zaradi nihanja temperature in vlage. Druga prednost furnirja je trajnost. Pohištvo iz lesenega furnirja uporablja manj lesa kot isti kos pohištva iz masivnega lesa. Poleg tega je lahko furnir tudi lažje dostopen kot masivni les, saj je eksotični les trdega lesa lahko redek in zelo drag.
Ultrapas je tanek sloj umetne mase (plastika), ki ga v preši pritrdijo na iverno ploščo. Pomembno je, da so vsi deli med seboj dobro zlepljeni, saj se za slabo pritrjenimi deli nabira umazanija. Ultrapas je odporen proti udarcem in toploti, prav tako ga lahko enostavno čistimo z vodo in večino drugih kemičnih sredstev, morebitne težave lahko predstavlja le stik s steno, saj običajno tam stik nadomešča kakšno drugo polnilo (plastična ali lesena zaključna letev). Plošče iz ultrapasa ponujajo največjo izbiro barv in vzorcev, od lesa do kamna in različnih poslikav.
MDF je kratica za angleški izraz medium density fiberborads, kar pomeni srednje goste vlaknene plošče. Izdelane so iz lesnih vlaken (bukev, smreka in jelka) z dodatkom smole.
MDF-plošče so reciklirani delci lesa, stisnjeni z lepilom pod visoko temperaturo. Lahko so v surovem stanju (v barvi lesa) ali oplemenitene z melaminskim papirjem v različnih enobarvnih in lesnih dekorjem, dobimo pa tudi obarvane plošče (vlakna so obarvana z različnimi barvami). Njihove prednosti so: dostopna cena, močnejše so od ivernih plošč, ki so izdelane iz stisnjene žagovine, in so pogosto obložene s furnirjem, ki ustvarja videz plošče iz pravega lesa. V primerjavi z masivnimi lesenimi ploščami so lažje, kemikalije v njih odganjajo škodljivce, prav tako niso občutljive na vlago.
So poceni in vzdržjiva alternativa imitaciji pravega lesa. Za njihovo uporabo se uporabljajo lepila, kar pomeni, da ne vsebujejo le naravnih materialov.
RAL koda | Barvni spekter | Ime |
---|---|---|
RAL 1000 | Green beige | |
RAL 1001 | Beige | |
RAL 1002 | Sand yellow | |
RAL 1003 | Signal yellow | |
RAL 1004 | Golden yellow | |
RAL 1005 | Honey yellow | |
RAL 1006 | Maize yellow | |
RAL 1007 | Daffodil yellow | |
RAL 1011 | Brown beige | |
RAL 1012 | Lemon yellow | |
RAL 1013 | Oyster white | |
RAL 1014 | Ivory | |
RAL 1015 | Light ivory | |
RAL 1016 | Sulfur yellow | |
RAL 1017 | Saffron yellow | |
RAL 1018 | Zinc yellow | |
RAL 1019 | Grey beige | |
RAL 1020 | Olive yellow | |
RAL 1021 | Rape yellow | |
RAL 1023 | traffic yellow | |
RAL 1024 | Ochre yellow | |
RAL 1026 | Luminous yellow | |
RAL 1027 | Curry | |
RAL 1028 | Melon yellow | |
RAL 1032 | Broom yellow | |
RAL 1033 | Dahlia yellow | |
RAL 1034 | Pastel yellow | |
RAL 1035 | Pearl beige | |
RAL 1036 | Pearl gold | |
RAL 1037 | Sun yellow | |
RAL 2000 | Yellow orange | |
RAL 2001 | Red orange | |
RAL 2002 | Vermillion | |
RAL 2003 | Pastel orange | |
RAL 2004 | Pure orange | |
RAL 2005 | Luminous orange | |
RAL 2007 | Luminous bright orange | |
RAL 2008 | Bright red orange | |
RAL 2009 | traffic orange | |
RAL 2010 | Signal orange | |
RAL 2011 | Deep orange | |
RAL 2012 | Salmon orange | |
RAL 2013 | Pearl orange | |
RAL 3000 | Flame red | |
RAL 3001 | Signal red | |
RAL 3002 | Carmine red | |
RAL 3003 | Ruby red | |
RAL 3004 | Purple red | |
RAL 3005 | Wine red | |
RAL 3007 | Black red | |
RAL 3009 | Oxide red | |
RAL 3011 | Brown red | |
RAL 3012 | Beige red | |
RAL 3013 | Tomato red | |
RAL 3014 | Antique pink | |
RAL 3015 | Light pink | |
RAL 3016 | Coral red | |
RAL 3017 | Rose | |
RAL 3018 | Strawberry red | |
RAL 3020 | traffic red | |
RAL 3022 | Salmon pink | |
RAL 3024 | Luminous red | |
RAL 3026 | Luminous bright red | |
RAL 3027 | Raspberry red | |
RAL 3028 | Pure red | |
RAL 3031 | Orient red | |
RAL 3032 | Pearl ruby red | |
RAL 3033 | Pearl pink | |
RAL 4001 | Red lilac | |
RAL 4002 | Red violet | |
RAL 4003 | Heather violet | |
RAL 4004 | Claret violet | |
RAL 4005 | Blue lilac | |
RAL 4006 | Traffic purple | |
RAL 4007 | Purple violet | |
RAL 4008 | Signal violet | |
RAL 4009 | Pastel violet | |
RAL 4010 | Telemagenta | |
RAL 4011 | Pearl violet | |
RAL 4012 | Pearl blackberry | |
RAL 5000 | Violet blue | |
RAL 5001 | Green blue | |
RAL 5002 | Ultramarine blue | |
RAL 5003 | Sapphire blue | |
RAL 5004 | Black blue | |
RAL 5005 | Signal blue | |
RAL 5007 | Brilliant blue | |
RAL 5008 | Grey blue | |
RAL 5009 | Azure blue | |
RAL 5010 | Gentian blue | |
RAL 5011 | Steel blue | |
RAL 5012 | Light blue | |
RAL 5013 | Cobalt blue | |
RAL 5014 | Pigeon blue | |
RAL 5015 | Sky blue | |
RAL 5017 | Traffic blue | |
RAL 5018 | Turquoise blue | |
RAL 5019 | Capri blue | |
RAL 5020 | Ocean blue | |
RAL 5021 | Water blue | |
RAL 5022 | Night blue | |
RAL 5023 | Distant blue | |
RAL 5024 | Pastel blue | |
RAL 5025 | Pearl Gentian blue | |
RAL 5026 | Pearl night blue | |
RAL 6000 | Patina green | |
RAL 6001 | Emerald green | |
RAL 6002 | Leaf green | |
RAL 6003 | Olive Green | |
RAL 6004 | Blue green | |
RAL 6005 | Moss green | |
RAL 6006 | Grey olive | |
RAL 6007 | Bottle green | |
RAL 6008 | Brown green | |
RAL 6009 | Fir green | |
RAL 6010 | Grass green | |
RAL 6011 | Reseda green | |
RAL 6012 | Black green | |
RAL 6013 | Reed green | |
RAL 6014 | Yellow olive | |
RAL 6015 | Black olive | |
RAL 6016 | Turquoise green | |
RAL 6017 | May green | |
RAL 6018 | Yellow green | |
RAL 6019 | pastel green | |
RAL 6020 | Chrome green | |
RAL 6021 | Pale green | |
RAL 6022 | Brown olive | |
RAL 6024 | Traffic green | |
RAL 6025 | Fern green | |
RAL 6026 | Opal green | |
RAL 6027 | Light green | |
RAL 6028 | Pine green | |
RAL 6029 | Mint green | |
RAL 6032 | Signal green | |
RAL 6033 | Mint turquoise | |
RAL 6034 | Pastel turquoise | |
RAL 6035 | Pearl green | |
RAL 6036 | Pearl opal green | |
RAL 6037 | Pure green | |
RAL 6038 | Luminous green | |
RAL 7000 | Squirrel grey | |
RAL 7001 | Silver grey | |
RAL 7002 | Olive grey | |
RAL 7003 | Moss grey | |
RAL 7004 | Signal grey | |
RAL 7005 | Mouse grey | |
RAL 7006 | Beige grey | |
RAL 7008 | Khaki grey | |
RAL 7009 | Green grey | |
RAL 7010 | Tarpaulin grey | |
RAL 7011 | Iron grey | |
RAL 7012 | Basalt grey | |
RAL 7013 | Brown-grey also
NATO-olive, Stone-grey-olive |
|
RAL 7015 | Slate grey | |
RAL 7016 | Anthracite grey | |
RAL 7021 | Black grey | |
RAL 7022 | Umbra grey | |
RAL 7023 | Concrete grey | |
RAL 7024 | Graphite grey | |
RAL 7026 | Granite grey | |
RAL 7030 | Stone grey | |
RAL 7031 | Blue grey | |
RAL 7032 | Pebble grey | |
RAL 7033 | Cement grey | |
RAL 7034 | Yellow grey | |
RAL 7035 | Light grey | |
RAL 7036 | Platinum grey | |
RAL 7037 | Dusty grey | |
RAL 7038 | Agate grey | |
RAL 7039 | Quartz grey | |
RAL 7040 | Window grey | |
RAL 7042 | Traffic grey A | |
RAL 7043 | Traffic grey B | |
RAL 7044 | Silk grey | |
RAL 7045 | Telegrey 1 | |
RAL 7046 | Telegrey 2 | |
RAL 7047 | Telegrey 4 | |
RAL 7048 | Pearl mouse grey | |
RAL 8000 | Green brown | |
RAL 8001 | Ochre brown | |
RAL 8002 | Signal brown | |
RAL 8003 | Clay brown | |
RAL 8004 | Copper brown | |
RAL 8007 | Fawn brown | |
RAL 8008 | Olive brown | |
RAL 8011 | Nut brown | |
RAL 8012 | Red brown | |
RAL 8014 | Sepia brown | |
RAL 8015 | Chestnut brown | |
RAL 8016 | Mahogany brown | |
RAL 8017 | Chocolate brown | |
RAL 8019 | Grey brown | |
RAL 8022 | Black brown | |
RAL 8023 | Orange brown | |
RAL 8024 | Beige brown | |
RAL 8025 | Pale brown | |
RAL 8028 | Terra brown | |
RAL 8029 | Pearl copper | |
RAL 9001 | Cream | |
RAL 9002 | Grey white | |
RAL 9003 | Signal white | |
RAL 9004 | Signal black | |
RAL 9005 | Jet black | |
RAL 9006 | White aluminum | |
RAL 9007 | Grey aluminum | |
RAL 9010 | Pure white | |
RAL 9011 | Graphite black | |
RAL 9016 | Traffic white | |
RAL 9017 | Traffic black | |
RAL 9018 | Papyrus white | |
RAL 9022 | Pearl light grey | |
RAL 9023 | Pearl dark grey |
Naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate s Splošnimi pogoji.
Les ima v notranjih prostorih optimalne pogoje za dolgo življenjsko dobo. Vlaga, ki je glavni razlog za uporabo zaščitnih premazov, je v notranjosti nizka, les je umaknjen s sonca, glive in insekti nimajo dostopa. Les ima v notranjih prostorih zelo nizke potrebe po kemični zaščiti in pričakovanja od premazov za les v notranjih prostorih so drugačna od tistih za les, ki je v uporabi zunaj. Zaradi ugodnih razmer v bivalnih prostorih imamo na voljo zelo širok spekter premazov. Pri mnogih kosih pohištva se lahko premazu izognemo, a ker z njim poskrbimo tudi za lepši videz, ima večina lesenih izdelkov neko vrsto zaščite. Premaz za les v notranjih prostorih mora ščititi pred nečistočami, odporen mora biti za blaga čistila in na občasna politja. Ko se srečamo s kakovostnim lesom, se za premazovanje v notranjih prostorih uporablja prosojne lazure, olja in voske. Z njimi dobi les osnovno zaščito, pri čemer se ohrani in celo poudari strukturo lesa. Debeloslojne dekorativne premaze se uporablja predvsem na lesu slabše kakovosti, kjer nam vidne letnice niso v interesu, ali pa pri obnovah starega pohištva, kjer želimo z debelim premazom poustvariti videz starih oljnih barv. V bivalnih prostorih je priporočljivo uporabljati izdelke, ki ohranjajo zdravo bivalno okolje. Premazi, ki so namenjeni zunanji uporabi, ne sodijo v notranjost oziroma bi morali biti po evropskih smernicah fizično zaprti z dobro prekrivnim premazom ali podobnim.
Dobra priprava površine je eden izmed dejavnikov, ki zagotavljajo želeno kvaliteto obdelave. Med osnovne dejavnike obdelave spadajo brušenje, glajenje in odpraševanje. Med strokovnjaki je znan rek: “Dobro obrušeno – pol lakirano”.
Luženje je tehnološki postopek, s katerim spremenimo naravno barvo lesa, ne da bi prekrili njegovo teksturo. Teksturo lahko poudarimo, ali jo delno zabrišemo. Z luženjem lahko poživimo naravno barvo lesa, imitiramo barvo žlahtnih drevesnih vrst ali pa lesno površino postaramo.
Po sestavi so različna premazna sredstva, ki omogočajo dekorativno barvanje površine. Od lužil se razlikujejo po doseženih barvnih učinkih, nekoliko lažja pa je tudi obdelava. Temeljne barve delimo po sestavi in namenu uporabe v več skupin:
1. Nitro temeljne barve
2. Temeljne barve za poliester
3. Poliuretanske temeljne barve
4. Oljne temeljne barve
5. Vodne temeljne barve
Premaz oziroma premazno sredstvo je splošen izraz za snov, ki jo v tanki plasti nanesemo na površino lesa in po postopku utrjevanja tvori na površini tanek utrjen film. Lastnosti utrjenega lak filma so odvisne od lastnosti osnovnih sestavin premaza. Poznamo:
– LAKI
– PREMAZI NA OSNOVI NARAVNIH MATERIALOV
1. Nitrocelulozni laki
Po kvaliteti jih lahko uvrščamo med premaze na osnovi naravnih smol in premaze na osnovi sintetičnih veziv.
2. Poliuretanski laki
Žal pa so mnogi poliuretanski laki nagnjeni k rumenenju pod vplivom UV-svetlobe. Poraba poliuretanskih lakov narašča, predvsem za izdelavo kvalitetnega pohištva, omejevalni faktor pa je njihova relativno visoka cena.
3. Poliestrski laki
Poliestrski laki so klasična preizkušena skupina lakov v številnih različnih sestavah, ki se uporabljajo za raznovrstne obdelave lesa. Vendar gre za ekološko oporečnost (stiren ima zelo nizko dopustno koncentracijo).
4. Polikondenzacijski laki s kislim utrjevalcem
Omenjene lake poznamo pod imenom »kislinski laki«. Poraba teh lakov se zmanjšuje in se bo še zmanjševala iz ekoloških razlogov.
5. Vodni laki
So skupina z vodo razredčljivih lakov, pri katerih se uporabljajo najrazličnejše vrste veziva. Imajo manjšo vsebnost organskih topil ali so celo brez njih in so dispergirana v vodi. Najpogosteje se uporabljajo akrilna, poliuretanska, nenasičena poliestrska, akril-stiren kopolimerna, akril-poliuretan kopolimerna veziva.
6. Akrilni laki
Akrilni laki pomenijo novejšo, v površinski obdelavi lesa manj preizkušeno skupino lakov. Glavna sestavina v teh lakih je akrilna smola, ki je lahko zelo različno sestavljena.
1. Naravna olja
To so olja rastlinskega ali živalskega izvora, ki vsebujejo več ali manj nenasičenih dvojnih vezi med ogljikovimi atomi. Od števila dvojnih vezi je odvisno, ali so olja sušeča, polsušeča ali nesušeča. Med sušeča olja štejemo laneno, tungovo, dehidrogenirano ricinusovo, konopljino olje in različna ribja olja. Najpogostejši polsušeči olji, ki ju tudi uporabljamo, pa sta sojino in sončnično olje. Največ se uporablja laneno olje, ki pa se utrjuje zelo dolgo (tudi več kot en teden). Za praktično uporabo se zato pogosteje uporablja laneni firnež, ki vsebuje termično obdelano laneno olje, ki so mu dodani sikativi, ki pospešijo utrjevanje.
2. Naravne smole
Kolofonij, Mastiks, Šelak.
3. Voski
So naravno ali sintetično pridobljene snovi, ki so estri višjih maščobnih kislin in nasičenih alkoholov. Pohištvo površinsko obdelamo z voski iz treh razlogov:
– da bi zaščitili površine pred zunanjimi negativnimi vplivi,
– da bi poudarili lepoto lesa,
– da bi ohranili zdravo bivalno okolje.
Voski se v vodi ne raztapljajo, topijo se v organskih topilih, terpentinu, bencinu, benzenu in v drugih močnejših organskih topilih, pa tudi v toplem alkoholu.
Voski so lahko rastlinski, živalski, sintetični in mineralni.
Železo je kovina, ki se največ uporablja, predvsem zato, ker lahko po želji spreminjamo njegove lastnosti glede na to, za kaj se bo uporabljalo, s tem, da mu dodajamo druge kovine ali pa ogljik, včasih tudi silicij in fosfor. Danes se uporablja na tisoče najrazličnejših jeklenih litin.
Ima pa železo tudi šibkost in to je rja. Železo je dovzetno in ne obstaja ukrep, ki bi popolnoma odpravil rjavenje. Čas, da pride do rjavenja, je odvisen od vrste uporabljenega železa.
Nerjaveče jeklo in aluminij potrebuje dlje časa, da prične rjaveti. To je posledica dejstva, da je nastala rja prevlekla material. Samo jeklo je nagnjeno k temu, da hitro prične rjaveti. Potreben je le dan ali dva, da konstrukcija iz jekla, ki je postavljena na prostem, prične rjaveti.
Rja je železov oksid in nastane kot posledica reakcije med železom in okoliško vlago. Rja se lahko hitro razširi in če je ne obravnavamo, lahko železo v dani strukturi v celoti razpade. Rjo je mogoče odstraniti a je to dolgotrajen postopek, ki lahko traja več ur.
Naši izdelki iz železa in ostalih kovin so obdelani po pravilih. Predpriprava zajema brušenje, ki omogoča dobro podlago za vse ostale premaze. Sledi premaz, nanos zaščitne, temeljne barve ter zaključni sloj, ki je v želenih odtenkih. Sodobna lakirnica omogoča, da so vsi kovinski deli naših produktov kakovostno in lično narejeni.
Za sedež je treba pričakovati naslednje širine:
Za primer: miza dolžine 240 cm ponuja prostor za 3 udobne in 4 nekoliko utesnjenih sedežev na vsaki strani in še 2 sedeža na vzglavnih koncih.
Naslednje smernice vam bodo pomagale pri odločitvi:
Dejavnik za idealno širino mize je prostor na sredini mize. Da bi lahko posode in hrano udobno razporedili, je priporočljiva širina 95+ cm.
Drugo merilo za širino pa so razmerja mize. Da bi dosegli lepši estetski videz, je za mize pod 180 cm priporočljivo izbrati širino 80 cm – 95 cm. Za dolžine mize od 180 cm, lahko izberete širino 100 cm. Za velike plošče z dolžino več kot 280 cm se širina lahko poveča na 125 cm.
Standardna višina jedilne mize je med 74 cm in 76 cm. Večina stolov ima višino sedeža med 44 cm in 48 cm. Razdalja od sedeža do vrha mize naj bo med 27 cm in 31 cm.
Svetla višina je mera od tal do pod mizo. Zlasti pri stolih z nasloni za roke je treba pojasniti, ali je treba stole povsem potisniti pod mizo. Potem svetla višina ne sme biti večja od višine naslonov za roke stola.
Mizi je potrebno dati svoj prostor. Na vsako stran je priporočljivo, da ima miza od 80 – 100cm prostora, za normalen prehod in odmik.
Manša razdalja je mogoča pri klopeh. Pri njih zadostuje že 20 cm dodatnega prostora (globina klopi + 20 cm).
Za lažjo vizualizacijo si lahko pomagate z lepilnim trakom, kartonom ali papirjem. V prostoru pokrijte, označite prostor kjer naj bi miza stala. Na ta način boste lahko preverili, ali je dovolj prostora da se lahko udobno usedete, vstanete ali, če lahko normalno hodite okoli mize.
Prvi med naravnimi materiali je les. Težko si predstavljamo, kako bi človeštvo živelo brez tega pomebnega gradnika. Les ima zgodovinski pomen in je osrednji element naših življenj. Njegova uporabnost, trdnost in estetika se prepletata skozi ves čas.
Umetni material kot je plastika, omogoča lažjo in cenejšo sestavo ter izvedbo. Toda človek zaradi prirojenega občutka za estetiko in predvsem povezanosti z naravo, rad posega po materialih, ki mu nudijo udobje, lepoto in občutje živega.
Pri HARD se zavedamo tega in z spoštovanjem do narave ustvarjamo kose iz naravnih materialov, ki z svojo minimalističnim dizajnom pričajo sami zase.
1. HRAST
je klasika med vrstami lesa. Ima dolgo življensko dobo, je zelo odporen na poškodbe, enostaven za obdelavo in nenazadnje zaradi svoje barve se poda skoraj vsakemu notranjemu dizajnu.
Pri HARD lahko izbirate med: hrast rustik, hrast premium in beljen hrast.
2. EVROPSKI OREH
velja za zelo kakovosten les. Ima črno – rjave barvne odtenke. Zaradi svojih barvnih odtenkov, ustvari prefinjenjenost.
Les je trd, težek, žilav in zelo elastičen ter se malo krči. Je stabilen, se počasi suši in je dober za obdelavo.
3. AMERIŠKI OREH
Les ameriškega oreha je trd, težek, trden, žilav in zelo elastičen les, se malo krči, stabilen, se počasi suši in je dober za obdelavo.
4. SIBIRSKI MACESEN
Les sibirskega macesna je razmeroma trd, težek, elastičen, se malo krči, je stabilen, se dobro suši in je enostaven za obdelavo.
Les ima prijeten aromatičen vonj. Zaradi počasne rasti je zelo odporen na vremenske vplive in se veliko uporablja za zunanje, vrtno pohištvo.
5. BUKEV
Bukev je trda, težeka, trdena, se močno krči, stabilnost neugodna, se nagiba k pokanju, se počasi suši in se dobro obdeluje.
6. JESEN
Jesen je težek, trden, žilav in prožen, se malo krči, stabilen, se zmerno dobro suši in se dobro obdeluje. Vendar slabo odporen na vremenske vplive.
7. JAVOR
Javor je zmerno trd, srednje težek, elastičen in žilav, se zmerno krči, stabilen, nagiba se k pokanju ter se dobro obdeluje. V radialnem prerezu so vidne majhne sijoče bleščice oz. zrcalca.
8. HRUŠKA
Les hruške je trd, trden, žilav, malo elastičen, stabilen, se težko suši, nagnjen k pokanju in pogojno dober za obdelavo.
9. ČEŠNJA
Zmerno trd, srednje težek, trden, žilav, se malo krči in poka in se dobro obdeluje.
Company name d.o.o.
Address 1
Post Nr. with City
Country
European Union